La Puntita · 3 de Octubre de 2017. 07:39h.

JORDI CEREZUELA

Democràcia brutal: jo no volia votar

2 d’ octubre: continuem dividits i sense resoldre res, però amb més de 800 ferits per la violència policial que es va viure ahir a Catalunya.

Jo no volia votar. No estic d’acord amb el referèndum. De fet, crec que no és això, és un altre cosa. He estat molt crític i he explicat els meus motius a qui em volia escoltar: així no es fan les coses, es discuteix, es negocia, s’arriba a acords i, amb un pacte i consens, es fa un referèndum. No ha estat així.

Els politics catalans -una part, els que volen la independència- han fet el que els ha donat la gana: unilateralment es carregen lleis i fan les seves. Sóc català i el meu president, en previsió que anés a votar m’havia de protegir i no ho ha fet: m’ha deixat davant dels repressors, he pogut rebre brutalment. Ha preferit la brutalitat que la seguretat.

A l’altre costat un govern d’ Espanya cec, sord i políticament nul, com a única posició, ha fet oïdes sordes a les demandes que li han arribat de Catalunya i, com a resposta, només sap aplicar la repressió i la violència. Aconseguirà a cops de “porra” trencar la unitat d’ Espanya.

Avui, a qui creia en el referèndum li podíem dir gairebé de tot: Il·lús, adoctrinat, el teu vot no valdrà per res, participes d’un procés il·legal, t’enganyen, t’equivoques, ets un babau. De tot i més, però tinc molt clar que ningú -persona o govern, policia o guàrdia civil- té dret a estomacar a qui vulgui votar. Les carregues han estat brutals. Això vol dir propi d’animals per la violència i irracionalitat emprades.

He votat: vot nul. Ho he fet perquè sóc un ciutadà lliure d’expressar-me con cregui convenient i d’equivocar-me. Podré ser interpel·lat legalment, condemnat per les accions comeses, però mai en podran prohibir a cops que m’expressi, tret que en lloc de viure en una democràcia estiguem en una dictadura.

He votat participant com a mostra de la meva llibertat, un diumenge, un dia festiu. I avui, 2 d’octubre, un cop més, un dia més, trobo a faltar el diàleg i cada vegada estan més lluny.

Ahir, dia festiu, Rajoy, Puigdemont vau perdre molta legitimitat per negociar. Ara sí, ara toca, feu un pas enrere i deixeu a qui pugui dialogar. Vosaltres no en sabeu.

Jordi Cerezuela, signant de la Declaració Fundacional d’Units per avançar

8 Comentarios

Publicidad
#7 rop75, Calafell, 10/10/2017 - 11:16

Dale con los 800 heridos... Esa cifra, ¿de donde ha salido?.. Del govern independentista que manipula las cifras a su antojo. La realidad es que la terrible represión policial solo tuvo un herido grave y 2 leves que precisaron atención hospitalaria.

#7.1 Pere Tomas, Vendrell , 17/10/2017 - 22:55

Es igual el número, acepto que sean los que dices, ponles nombres. Tal vez tus familiares más allegados. Como dice el Sr. Cerezuela, ¿Quien tiene derecho a golpearme en democracia, por meter un papel en una caja?, Podrán decirme de todo pero no pegarme. Y vergonzoso que un líder político, Puigdemont, lo consienta pudiendo pararlo. Vergonzoso!

#6 Anton, Granollers, 04/10/2017 - 07:01

Vaya! Un equidistante. Supongo que un ex-unió, no? Mira que os cuesta posicionaros. La culpa es de
Los demás, de todos y os ofrecéis como salvadores! Así os ha ido!
Gracias al Rey esto acabará pronto.

#5 Grauero, Gurugù, 03/10/2017 - 11:51

sigue) Este sr, prefirió no calmar los ánimos y dejar que la gente se enfrentara a una represión por parte de los policías, todo por cojones, era lo que quería, fotos y vídeos, los perjudicados le importaban bien poco, el no estaba en primera linea, el con su coche y escoltas, jugando al despiste (gran astucia). Los parias a recibir ostias.

#4 Grauero, Gurugù, 03/10/2017 - 11:45

(Democràcia brutal: jo no volia votar). Deduzco que no querías votar y sin embargo voto por los cargas policiales que viste. Tengo que decirte, que la policía no quería actuar, pero actuó siguiendo las ordenes de jueces, contra un acto de desobediencia, si alguien quiere buscar un responsable, como el bien dice, este no es otro que Puigdemont. (con

#3 Marta2, Cornella, 03/10/2017 - 11:26

El señor Cerezuela engaña con su articulo y se engaña a si mismo.

Las actuaciones policiales no eran contra los ciudadanos que querian votar, sino contra los que obstaculizaban el cumplimiento de una orden judicial.

Y las leyes guste o no guste (a mi hay muchas que no me gustan) hay que cumplirlas o atenerse a las consecuencias.