La Puntita · 16 de Febrero de 2017. 21:36h.

XAVIER RIUS

Director de e-notícies

El suïcidi de l'antiga Convergència

¿Qué aplauden?

La coordinadora del PDECAT, Marta Pascal, ha afirmat aquest dimarts que volen presentar "batalla" enfront els populismes de dreta i d'esquerra. També que a l’antiga Convergència hi cap tothom: “els independentistes, sobiranistes i indecisos”. Com als vells temps.

Fan tard. Han perdut la seva identitat. No són carn ni peix. No se sap ben bé que sòn. Com que durant 23 anys els hi van estar dient que eren la dreta catalana ara volen competir amb Colau o la CUP. No hi ha res pitjor en política que anar pel món acomplexat.

Encara recordo que, el 27 de juliol de l’any passat, van donar suport a la ILP del cànnabis. Va ser molt emocionant: tots els diputats dempeus aplaudint. Però ho feien només un any després que el llavors conseller d’Interior, Ramon Espadaler, enviés els Mossos a tancar els clubs de cànnabis. Sí, Espadaler era d’Unió. Però no actuava per lliure, sinó amb el vist-i-plau de tot el Govern presidit llavors per Artur Mas.

És com el tema dels refugiats. S’hi pot estar a favor o en contra. Fins i tot a favor per raons humanitàries -estic esperant amb candaletes saber quants refugiats acolliran a Sant Cugat o a la Garriga-, però sense cap mena de matís que els diferenciï d’Ada Colau o de la CUP?

I el mateix amb la pobresa energètica. Aquí ha estat el president Puigdemont el que ha presidit cimeres a Palau i ha fet costat a l’alcaldessa de Barcelona. Però a l’hora de la veritat un tribunal que depèn de la pròpia Generalitat ha paralitzat el concurs del consistori.

M’estalvio altres detalls com l’embolic del canvi de nom, fer una direcció nova de trinca en el que renoven tothom llevat el president o aprovar uns Estatuts que després han d’infringir perquè quatre membres continuïn al comitè executiu.

El problema és que, en el fons, tothom sap que la creació del PDECAT era una operació de màrqueting perquè Mas pogués continuar al capdavant. Ja ho va dir ell: donava un pas al costat, no pas enrere. I ara no descarta tornar a presentar-se en cas de sentència absolutòria o d’independència. Aquesta darrera més difícil encara que l’absolució.

L’altre dia, als passadissos del Parlament, em deia un diputat del PDECAT que el pitjor que els hi passat ha estat perdre les seves referències ideològiques. Els marcs mentals. Però si hi ha un responsable de tot plegat té noms i cognoms: Artur Mas i Gavarró. Per això, quan fan un discurs al consell nacional del partit, sempre em pregunto el mateix: però què aplaudeixen?.

Ànims, les eleccions són a tocar. I aquest cop, pel que sembla, sense el paraigües d'Esquerra.

 

PD/ Si t'ha agradat aquest article potser t'agradarà aquest llibre:  https://www.amazon.es/dp/B01N9TAZXB?ref_=cm_sw_r_kb_dp_-fFGybRE91WSQ&tag=kp0a0-21&linkCode=kpe

18 Comentarios

Publicidad
#7 Galderic, Barcelona, 18/02/2017 - 13:30

PQG la gran corrupció només es pot ocultar si beneficia al Régimen, i això no es pot fer des de l'independentisme, que precisament és enemic del Régimen, que no et prenguin el pèl.

#7.1 PQG, Metrópolis, 18/02/2017 - 14:05

Galderic todos hemos visto como convergencia a tratado de ocultar sus trapos sucios con la estelada y como han tratado de convencer a la gente de que todo era culpa de que el estado les perseguía por el proceso de independencia. El proceso ha venido muy bien a las élites de CDC...

#7.2 PQG, Metrópolis, 18/02/2017 - 14:08

Y encima han tratado de usar a los independentistas para que apoyaran sus excusas, el primero de ellos en hacerlo fue Jordi Pujol con lo de Banca Catalana, ya veo por algunos de sus comentarios que usted no perdona los casos de corrupción pero no me intente vender que el...

#7.3 PQG, Metrópolis, 18/02/2017 - 14:10

...independentismo ejerce de enemigo de la corrupción porque simplemente no es cierto. Y no porque los independentistas toleren más la corrupción sino porque se dejan engañar por algunos políticos.

#7.4 pepe.-., andorra, 19/02/2017 - 14:47

es decir, q lo de las camisetas en las diadas no es corrupcion, vamos q comprar una cosa en bangladesh tirado de precio y venderselo a unos ingenuos por 30 pavos no es corrupcion....Y como esas hay un monton mas q te puedo contar de tus compis separatas...

#7.5 pepe.-., andorra, 19/02/2017 - 14:47

es decir, q lo de las camisetas en las diadas no es corrupcion, vamos q comprar una cosa en bangladesh tirado de precio y venderselo a unos ingenuos por 30 pavos no es corrupcion....Y como esas hay un monton mas q te puedo contar de tus compis separatas...

#6 Galderic, Barcelona, 17/02/2017 - 20:52

Avui hem tingut la mostra de l'antiga Convergència , tan enyorada per alguns. Un il.lustre advocat, amb cognom de sanitari, "levita", mentre la ciutadania observa com la llei és una excusa perquè els capitostos del Régimen, surtin impunes dels delictes comesos. L'antiga CDC al servei de la corrup

#6.1 PQG, Metrópolis, 18/02/2017 - 12:23

La antigua CDC estaba al servicio de la corrupción. Lo único que ha cambiado ahora que son el PDECat es que tapan la corrupción con la ayuda de ERC o por lo menos con su apoyo tácito, por lo demás se siguen envolviendo en banderas cada vez que les acusa de algo.

#6.2 pepe.-., andorra, 19/02/2017 - 14:49

si galderic, pero cuando tu lo dices, me suena a demagogia barata.....MEnuda limpieza debereis hacer si de verdad conseguis la indepe....Pq es q ahora miro y no se escapa ni uno....El menos culpable, a los pirineos a picar piedra....

#5 Pepe, Alacant, 17/02/2017 - 12:11

A CIU la ha hundido su deriva soberanista, demasiado arroz para tan poco pollo.

#5.1 Alwix, Barcelona, 17/02/2017 - 18:24

Els vots se'ls ha endut ERC... I han pujat en total entre PDECAT, ERC i CUP. Sempre s'havia dit que quan la participació fos alta en unes autonòmiques els catalanistes seríem minoria, i s'ha vist que era mentida.

#5.2 PQG, Metrópolis, 18/02/2017 - 12:19

No sé si los catalanistas. que no son lo mismo que independentistas por cierto, pero los independentistas han perdido en votos, aunque han ganado en escaños, es una victoria legal el equivalente de un TKO en boxeo pero desde luego no suficiente para lo que quiere hacer el President.

#4 ES POT FER PITJOR?, Barcelona, 17/02/2017 - 09:50

Menteixen quan parlen de flors i violes
i mai et parlen dels costos

Han menyspretat els VALORS de seny i deixat orfe l'espai de CENTRE
S'han carregat UDC, han DIVIDIT el pais

S'han abraçat a ERC i la CUP
i lo pitjor DEPENEN d'ells
arrosegant el pais a una dramatica incertesa

Qui pagara

#3 PepetCabrejat, Bcn, 17/02/2017 - 08:56

En Mas i els seus palmeros estàn cremats i amortitzats i la resta,, si ens guiem pel nivell de les 'puntetes' signades per gent jove del PdeCat, és un desert d'idees noves que fa vergonya aliena.