Publicidad
La Puntita · 23 de Abril de 2012. 11:40h.

VÍCTOR ALEXANDRE

Víctor Alexandre

Amèrica, un descobriment català

Exquisit el llibre d'Enric Guillot Descoberta i Conquesta Catalana d'Amèrica. Una història escrita pels castellans, que s'acaba de publicar en una luxosa edició trilingüe, català-anglès-espanyol, amb pròleg de l'historiador Jordi Bilbeny. Exquisit perquè és una petita joia que conté una documentació valuosíssima -farcida de luxosos testimonis gràfics en color- sobre la falsificació espanyola de la història i perquè ha arribat el moment de desemmascarar la magnitud del frau comès sobre aquesta qüestió. Com és lògic, el desemmascarament no és obra d'una sola persona sinó que al darrere hi ha un equip d'investigadors que treballen per mostrar els extrems a què van arribar els censors i falsificadors així com les seves incoherències i les errades monumentals que van cometre gràcies a les quals la veritat està sortint a la llum.

Aquestes són paraules de Jordi Bilbeny en el pròleg:

"L'obra de Guillot es dreça per sobre de segles de silenci i de silenciament com una flama encesa de pensament i de raons. Els escuts i les banderes no parlen. Algú els ha de fer parlar. I per no repetir tots els tòpics apresos, totes les mentides inoculades amb precisió genocida, totes les bajanades que s'han arribat a escriure amb l'única finalitat de netejar-nos la ment de tot record verídic, en Guillot ha hagut de recórrer a la lògica, a la raó, a la subtilitat dialèctica, al pensament vivificador."

I l'Enric Guillot diu:

"Abans del 1714, Catalunya era un Estat nacional i independent de Castella. Tenia un govern, unes lleis, unes corts, unes institucions polítiques, un exèrcit i una marina mercant propis que res tenien a veure amb els del regne de Castella. [...] Els catalans eren estrangers a Castella, i els castellans també ho eren a Catalunya.""Quines gestes i exploracions navals castellanes es van dur a terme abans de l'any 1492? Quina tradició marítima van acumular els castellans entre els segles XIII i el XVI? Quines eren i on estaven situades les seves internacionalment conegudes escoles de cartografia, de pilots, de navegants, de bruixolers... abans del 1492? Amb quines lleis 'castellanes' sustentaven el seu comerç marítim, abans del 1492, si a tot Europa s'utilitzava el dret marítim català o els drets i lleis marítims basats en el dret marítim català? [...] De quina estructura militar marítima disposava Castella i en quines batalles i conquestes va participar la seva poderosa marina de guerra? Quins eren els grans ports de referència castellans coneguts internacionalment que sustentaven el gegantí comerç marítim castellà abans del 1492? On estaven situades les seves grans drassanes?""També s'ha pogut comprovar l'escassa potencialitat científica de la nació castellana per dur a terme una gesta marítima que estava tècnicament molt lluny del seu abast. Si s'hi afegeixen els potentíssims interessos econòmics contraposats entre la monarquia, la Inquisició, les diverses nacions de les quals el rei era monarca i la família Colom, s'obté el brou de cultiu per a unes relacions entre regnes més que tenses, que van culminar segles més tard amb el triomf castellà sobre la resta de nacions hispàniques. És per això que la nació resultant, Espanya, ha confeccionat una història unidireccional, la dels guanyadors, intentant esborrar per tots els mitjans possibles la resta de nacions peninsulars no castellanes. Però, per sort, les proves gràfiques del que veritablement va succeir comencen a sortir a la llum."

Recomano vivament la lectura d'aquest llibre. Descriu fil per randa, amb tot luxe de detalls, la falsificació escandalosa d'un capítol clau de la història de Catalunya i les vils maniobres espanyoles per atribuir-se com a pròpia una fita de caràcter universal que, com les proves demostren, va ser genuïnament catalana.

www.victoralexandre.cat
Twitter: @valex_cat

Publicidad

94 Comentarios

Publicidad
#23 enric, reus, 08/01/2014 - 06:09

castallans heu estat enganyats, com sempre, i fins a dia d´avui tot segueix igual.

#22 Guerau, València, 28/11/2013 - 19:13

No és solament que l'imperi espanyol era l'imperi català 100 % és que els espanyols competents actuals ho saben i ho sospiten i ho troben lògic...però no s'atreveixen a contradir el que és un botí de guerra de la corona reial castellana

#21 jajajaja, jajajaja, 25/04/2012 - 17:47

¡Estos quieren hacernos entender que en 1492 había conciencia de Nación Catalana!

#21.1 Francesc, Barcelona, 25/04/2012 - 18:26

I tant! Llegeix el parlament de Martí l'Humà a Perpinyà el 1409, per exemple...

#21.2 carles, barna, 08/01/2014 - 06:07

te queremos hacer saber, que lo entiendas tu lo dudo..

#20 Eso un castellano, no lo hace, 25/04/2012 - 17:42

O sea, que los genocidas de los pueblos indígenas eran catalanes.

#20.1 Francesc, Barcelona, 25/04/2012 - 18:27

Catalans i castellans

#19 Pau, Urxafava, 25/04/2012 - 13:40

Al.lucinant!!! Com algun basc, càntabre, asturià o gallec trobi aquest llibre on diu que Castella no va tindre res a veure amb la mar fins el 1492 la "liara parda"...Pero com se podem dir tantes barbaritats!!! Per favor, prou homes,prou...

#19.1 Francesc, Barcelona, 25/04/2012 - 14:06

Pau, te l'has llegit? L'has fullejat? N'has vist els mapes? Entenc que aquesta reacció teva, és una reacció d'un primer moment. Però és que aleshores no hi havia al litoral càntabre de Castella drassanes ni infrastructura nàutica per fer grans expedicions. A la Mediterrània sí.

#19.2 Pau, Urxafava, 25/04/2012 - 15:31

Uf,que cansí, de veritat.Lis explicaràs tu als bascos i càntabres si anar a Islàndia al segle XIV NO era una gran expedició?Que la Corona D'Aragó fos mes poderosa al mediterrani no vol dir que els altres fossen uns inútils...A Sevilla, es crea el Almirantazgo el 1248!!!Apendrien a flotar al 1492???

#19.3 Pau, Urxafava, 25/04/2012 - 15:34

1252 perdó!

#19.4 Francesc, Barcelona, 25/04/2012 - 15:56

Jo sé que pescadors bascos van arribar a Islàndia al XVI, una vegada coneguda la ruta. Dels càntabres, no en sé res. Si tens informació m'agradaria saber-la, aprofundir-hi i conèixer-ne les fonts. L'almirallat de Sevilla és cosa de catalans i valencians.

#19.5 Pau, Urxafava, 25/04/2012 - 16:29

"Las cuatro villas se hicieron célebres en 1248 porque sus barcos fueron mayoría en la flota con que Fernando III de Castilla conquistó Sevilla. Especial felicitación mereció Santander, uno de cuyos barcos destruyó las cadenas del puente de Triana" Es tu el que has de llegir, Francesc.

#19.6 Pau, Urxafava, 25/04/2012 - 16:35

"L'almirallat de Sevilla és cosa de catalans i valencians." Solament???? Prou Francesc, prou, de veritat. Desprès et queixes que la gent et falta al respecte...Llegeix mes, home, i no solament coses "antiespanyoles"...Et farà be!

#19.7 Francesc, Barcelona, 25/04/2012 - 17:07

Jo, el que sé és que al mapa d'en Cresques hi surt Sevilla amb una bandera catalana, que hi havia una colònia molt important de catalans a Sevilla als segles XIII i XIV i XV que hi havia un consolat català com en tants d'altres llocs de la Mediterrània i del Mar del Nord.

#19.8 Francesc, Barcelona, 25/04/2012 - 17:12

Hi ha a prop de Sevilla el poble de Guadalcanal... D'on ve aquest nom? Segurament de Gual del Canal: és a dir el pas del canal, talment com a Oceania.... I el teu comentari no és gens maleducat, tot i que expressem opinions contràries. Totes haurien de ser així.

#19.9 Francesc, Barcelona, 25/04/2012 - 17:20

Pau, puc saber d'on has tret aquesta cita? Altrament, pot ser perfectament -i és- que altra gent arribés a Amèrica abans. Ara: aquests no van muntar tot un dispositiu a gran escala per a colonitzar des d'Europa les terres que s'anaven descobrint. Tota la infrastructura es munta des d'aquí.

#19.10 Pau, Urxafava, 25/04/2012 - 17:30

també hi havia genovesos,venecians,francesos, etc,etc,etc!!!!Tothom tenia un consolat COMERCIAL en tothom!!! London era ple de castellans...Picadilly ve de "picadero"??? Prou Francesc...tot te un limit.Bilbeny no el te, però tu podries arribar a tenir-lo...

#19.11 Pau, Urxafava, 25/04/2012 - 17:34

Ja que t'agrada tant descobrir manipulacions...saps quin era la dansa que mes es ballava a bona part de Catalunya fins la Renaixença? ho saps? busca,busca...

#19.12 Francesc, Barcelona, 25/04/2012 - 18:30

M'agradaria que m'ho diguessis tu, això de la dansa. Entre altres coses, perquè no ho sé...

#19.13 -emilio, a, 25/04/2012 - 23:57

esa sarta de preguntas retoricas del prologo huele a catalanismo del rancio. Siempre mirando por encima del hombro al resto de españoles. Dudan de la capacidad de Castilla para llevar a cabo aquella empresa. Pero ¿quien os creeis? Pero si la Corona de Aragon no fue capaz de ir mas allá de Sardeña.

#19.14 -emilio, a, 26/04/2012 - 00:04

en 1600 Pedro Fernández de Quirós descubrió el archipiélago de las Nuevas Hébridas (actual Vanuatu). En 1601 Luis Váez de Torres, marino portugués al servicio de la corona española, fue el primer europeo en navegar por Nueva Guinea.

#19.15 -emilio, a, 26/04/2012 - 00:08

Las islas Carolinas -en el Pacifico- fueron descubiertas el 22 de agosto de 1526 por el explorador español Toribio Alonso de Salazar. El primer europeo que vio el archipiélago de Las Marianas fue Fernando de Magallanes en 1521, desembarcó en la isla de Guam y reclamó las islas para el Rey de España

#19.16 -emilio, a, 26/04/2012 - 00:15

En 1521, el explorador portugués Fernando de Magallanes llegó a Filipinas y reclamó las islas para España. En 1549 el jesuita vasco San Francisco Javier junto a sus compañeros Cosme de Torres y Juan Fernández llegan a Japon para evangelizar el pais.

#19.17 -emilio, a, 26/04/2012 - 00:16

En resumen, estos nombre hablar del nivel de la Marina castellana en el siglo XVI; Cristóbal Colón, Vasco da Gama, Pedro Álvares Cabral, Juan de la Cosa, Bartolomé Díaz, Juan Caboto, Juan Ponce de León, Fernando de Magallanes y Juan Sebastián Elcano

#19.18 Francesc, Barcelona, 26/04/2012 - 16:25

Tots aquests noms estan retocats. Són falsos. Provenen de marins catalans, valencians i balears. La censura hi ha passat pel damunt.