Publicidad
La Puntita · 6 de Marzo de 2014. 14:02h.

DAMIÀ FARRERES

Els medicaments en castellà fan mal a la salut del català

Fa molts anys que he observat que el català no està contemplat ni en els prospectes dels medicaments ni en el seu packaging i no entenc massa el perquè.

D'acord amb la llei de normalització lingüística (Llei 7/1983, de 18 d'abril) o la llei de política lingüística (Llei 1/1998,de 7 de gener) no hauria de ser el català uns dels idiomes, també, en el qual els nostres productes (entenent els productes catalans) estiguessin escrits/etiquetats?, a més a més de tots els altres idiomes que es vulgui (castellà inclòs) o convingui.

Si els nostres laboratoris que tenen seu fiscal, laboratoris, instal·lacions i treballadors aquí i d'aquí no donen exemple (Almirall, Esteve, Grífols, Ferrer, Isdin), com volem pretendre fer pedagogia o engrescar que altres laboratoris estrangers -no espanyols- ho facin (Boehringer, Pfizer, Glaxo, Merck). És més, ni les webs corporatives respectives en un 80% estan en altres idiomes però el català ni per error.

Actualment hi ha molts avenços tecnològics perquè aquest fet no ocasioni cap despesa addicional o quantitativament substancial i a més seria entès com un valor afegit per l'empresa en concret i una bona manera de portar aquest tema de forma natural i normal; implicaria una sensibilitat amb el país i els seus pacients/clients/usuaris destinataris potencials, sols sumaria en positiu. Eroski o Frit Ravich etiqueten en diverses llengües i no els suposa cap problema, d'exemples ens en sobren.

Se sap si les autoritats competents fan quelcom per vetllar que s'acompleixi la llei? Des de consum sols rebo indulgència i una sensació de deixadesa. De part de qui està el col·legi de farmacèutics o metges?

Publicidad

29 Comentarios

Publicidad
#19 Papitu, Badalona, 11/03/2014 - 19:15

Cuanta tontería ... Tenemos una lengua común que todos entienden ... ¿para qué complicar las cosas? ...

#19.1 Sam Belluga, Vic, Osona, 12/03/2014 - 10:02

Doncs parla en anglés, que és la llengua franca mundial, lladre. Posarem els prospectes en anglés, aviam si opines el mateix. Segur que no.

Ai, que fàcil és atrapar a un nacionalista espanyol...

#19.2 Joan Domènec, Barcelona, 12/03/2014 - 20:28

Home, Sam, si l'anglès l'entengués tothom hi guanyariem molt. Imagina't poder viure a qualsevol lloc del món. Les llengües ja no serien cap problema!! Tant de bo poguéssim fer-ho. Pero la realitat és que el castellà és la llengua comuna a tota Espanya, per això té lògica que sigui obligatòria.

#19.3 Sam Belluga, Vic, Osona, 13/03/2014 - 09:24

Clar Joan Domènec (millor dit Juan Domingo).i pel fet que sigui la llengua més parlada a l' Estat la resta de parlants d'altres llengües (el català té uns 9-10 milions) hem de renunciar, agenollar-nos i renunciar oi? Per a tu doncs només tenen drets els castellanoparlants...ole tu...ole tu!

#18 alicantino, alicante ESPAÑA, 10/03/2014 - 10:16

¿Por esto le pagan a éste? ¿Majete, no tienes más imaginación, ni te da para algo serio la poca que tienes? Menudo mamarracho. Me encantaría conocer a algún talibán de estos con un mínimo de inteligencia y conocimiento. Llevo años buscando y no encuentro ... ¿por qué será?

#18.1 Sam Belluga, Vic, 10/03/2014 - 11:47

Portes temps buscant "mamarratxos"? I no et llegeixes? xDDD

#18.2 alicantino, alicante ESPAÑA, 10/03/2014 - 12:42

#18.1Ha

aparecido uno... van saliendo

#18.3 Sam Belluga, Vic, 10/03/2014 - 12:58

alicantino, "compañero"...no siguis tan dolent amb tu mateix...

#17 Barcelonino, Barcelona, 10/03/2014 - 08:48

Gràcies, amic, quan hagi d'explicar què vol dir "fer el pena" només caldrà presentar aquest article.

#17.1 Clara Dowe, Barcelona, 10/03/2014 - 11:48

Més aviat el que els presentarem serà la teva "resposta". Molt millor fer pena que fer fàstic Barcelonino del CNI.

#16 Sam sonite, Gràcia, 09/03/2014 - 20:05

Tots els que negueu un dret lingüístic bàsic com és el fet que els prospectes estiguin en les dues llengües oficials demostreu una ignorància supina i una falta de respecte brutal.
Bon escrit Ferran!

#14 Lluís, BCN, 09/03/2014 - 13:06

El nacionalismo perjudica gravemente la salud (física y mental). El artículo esperpéntico publicado por Puig i Alart lo demuestra.

#14.1 Tom Theria, Solsona, 10/03/2014 - 11:49

I la resposta esquizofrènica d'algú que es fa dir Lluís i escriu des del CNI (tinc la teva IP, comandante) ho supera.