Publicidad
La Puntita · 29 de Diciembre de 2017. 09:02h.

JOSEP MARIA ORTA

Josep Maria Orta

Tabàrnia

La vida política porta mesos molt crispats. Es diuen paraules gruixudes, s'insulta, es fa un ús exagerat de l'actuació judicial. Suposo que molts no tardaran a penedir-se de la seva actuació per poc autocrítics que siguin. Sembla que els polítics pateixen d'un mal de panxa crònic que els afecte profundament en la seva actuació i l'encomanen a la societat.

En política de vegades es prenen decisions transcendents però en la majoria dels casos són temes de sentit comú, per això no cal fer sempre la cara de pomes agres i actuar amb una agressivitat exagerada. No n'hi ha per tant, ni tan sols els errors que es puguin cometre i no per això el món s'acaba.

Tenint en compte aquest panorama resulta gratificant que algunes vegades el sentit de l'humor protagonitzi la vida política. Aquests dies ha “triomfat” en les xarxes socials primer i després en els mitjans de comunicació la recuperació del vell acudit de dividir Catalunya creant una nova regió que anomenen Tabàrnia. Això ha donat peu a mil i un acudits, uns amb més gràcia que altres, fins i tot proposant un referèndum que a d'altres va costar sang, suor i llàgrimes fer-lo. ¿Als ciutadans d'aquesta nova comunitat com es dirien, tabarnaris? O ¿quin idioma parlarien, farien una altra LAPAO?.

Recorda aquesta iniciativa a aquella proposta del franquisme que pretenia reconvertir una part de Catalunya en la “Región del Nordeste” alhora que integrava Lleida a la comunitat aragonesa.

Ara que massa gent té la cara seriosa i preocupada és d'agrair que triomfin missatges que ens facin somriure i desengreixin una mica el dia a dia de la comunitat.

PD.- Encara tenim presos polítics i diputats electes en l'exili. D'altra banda el ministre de l'Interior Juan Ignacio Zoido ha dit que a la policia no li tremolaria la mà si havia de detenir a Marta Rovira i Elsa Artadi per la seva responsabilitat a l'hora de fer les llistes electorals i cal recordar també que la viceprimera ministra Soraya Sáenz de Santamaría que es va fixar com a objectiu “seguir liquidando el independentismo”. D'això en diuen democràcia.

64 Comentarios

Publicidad
#23 pepe.----, andorra, 05/01/2018 - 12:51

olvida el autor q dos millones de personas intentan liquidar un pais llamado España, q ve muy bien las pajillas ajenas pero no acierta a ver el petrolero de su ojo. Tabarnia o la comunidad autonoma del condado de Barcelona son opciones totalmente legales y legitimas, no se ria usted tanto, pq el q rie ultimo, rie mejor.

#23.1 Mortadelo, bcn.España, 05/01/2018 - 16:41

Los tabarneses ni nos parecemos a los tractorianos (las fuerzas agro-reaccionarias que tomaron Barcelona el pasado diciembre apoyando el golpe de estado). Ni a los ruralianos de la región norte de Catetonia. Los tabarnese somos de procedencia urbana, trabajadores y cosmopolita ellos son rústicos y viven de las subvenciones agrarias.

#23.2 pepe.----, andorra, 08/01/2018 - 13:20

en lo unico q no estoy de acuerdo es en el nombre, deberia ser comunidad autonoma del condado de Barcelona, lo de Tabarnia es demasiado humoristico y el quitarse de encima a los separatas no es para tomarselo a broma sino muy en serio pq ahora mismo es la unica opcion para escapar de la opresion separatista de forma legal.

#23.3 pepe.----, andorra, 08/01/2018 - 13:20

para cuando se convoca el referendum por la autonomia de Barcelona y tarragona de Catetonia?

#21 Pere, Girona,Spain, 02/01/2018 - 21:29

El Sr.Horta pot ser en el futur el cronista oficial de la Catalunya rural subsidiada que només mira TV3.

A Tabarnia aquest senyor es trobarà molt incòmode , degut principalment, a la seva diversitat i cosmopolitisme.

#20 Jaume, L'Armentera, 31/12/2017 - 20:21

C's és el partit més votat i guanya l'independentisme. PP bye bye. Dit això, els indepes hem fet cagades i les reconeixem. L'unionisme ho fa, això? Qui va guanyar les eleccions? Qui pot formar govern? El bloc del 155 o l'independentista? Qui va obtenir més vots?? El bloc del 155 o l'indepe? El nostre país no ens el prendrà mai ningú.

#20.1 CMR, Tabarnia, 31/12/2017 - 21:12

Digues adeu a Tabarnia, cateto! Nosaltres marxem, tenim presa, estem farts del vostres insults i del vostre catetisme. Adeu!

#20.2 Carles Fortuny, Palau de la Degeneralitat, 02/01/2018 - 11:36

"els indepes hem fet cagades i les reconeixem". No vendas la moto de la autocrítica, que no cuela. no la habéis hecho, ni tiene pinta que la vayáis a hacer. Con autocrítica no hubierais votado a Trilemont, y ahí está el esperpéntico personaje que tan bien os representa.

#20.3 Carles Fortuny, Palau de la Degeneralitat, 02/01/2018 - 11:40

Si presentas las elecciones por bloques, el bloque del golpismo ha perdido, pues sólo tiene el 47% de los votos. Formar gobierno es otra cuestión. Lo puede hacer, con alianzas, quien tenga más escaños, y ahí sí, la ley os favorece claramente (para eso sí sois españoles).

#20.4 pepe.----, andorra, 05/01/2018 - 12:53

q cachondos son los separatas, ver a los catetos y a los insultadores profesionales, decir q se van pq esas razones es de lo mas divertido. Aunque mas divertido sera el ver la cara q ponen el dia q se constituya la comunidad autonoma del condado de Barcelona o lo de Tabarnia. Muy Bueno lo de CMR q insulta y despues de hace el ofendido....

#19 Tabarnés, Badalona, 30/12/2017 - 14:13

En Tabarnia todos los votos tendrán el mismo valor. Porque esto va de democracia.

#19.1 Purria Espanyola, Bcn, 30/12/2017 - 20:52

Da igual,volveriais a perder

#19.2 Tabarnés puro, Barcino, 31/12/2017 - 09:28

Juasjuas! Ganamos en Cataluña y arrasamos en Tabarnia.
Adéu Catetònia, Hola Tabàrnia!!! :))

#19.3 Purria Espanyola, Bcn, 01/01/2018 - 19:14

Eres un cachondo jajaja,Ines presidenta!!! A seguir la fantasia!!!!!

#19.4 Carles Fortuny, Palau de la Degeneralitat, 02/01/2018 - 11:41

Es la misma fantasía que la "republica catalana".

#19.5 pepe.----, andorra, 05/01/2018 - 12:55

tu si q eres un cachondo purriano, pq no es cuestion de perder o ganar, es cuestion de poder o no poder y eso se puede hacer o por lo menos intentarlo, claro q yo me lo pensaria, pq solo se necesita el 60% de los votos en un referendum o q lo proponga la diputacion de turno. Vamos q como los separatas sigan asi, lo de tabarnia puede ser realidad.

#18 Tabarnés, Badalona, 30/12/2017 - 14:12

El debate de Tabernia ha venido para quedarse.